Weboldalkövetés: hogyan követhetjük a vásárlókat és az érdeklődőket?
2024.04.24.
Ki ne szeretné tudni, hogy miért nem jutnak el az érdeklődők a vásárlásig? Vajon a weboldalunk melyik részén akadnak el az emberek, mit kellene átírni vagy kicserélni ahhoz, hogy az érdeklődőkből vásárlók legyenek? Persze az sem mindegy, hogy hányszor nézték meg a honlapunkat, annak aloldalait, valamint hogy melyik aloldalról mennek el a látogatók. Végül, de nem utolsósorban fontos, hogy ne csak egyetlen része legyen népszerű a weblapnak. Ehhez azonban weboldalkövetésre van szükség, amely megmutatja, hogy milyen problémák merülhetnek fel.
Az alábbiakban eláruljuk, hogy milyen megoldások léteznek a vásárlók követésére, valamint kiderül, hogy miért van szükség rá és hogyan működik. Kitérünk a hírlevél fontosságára, hiszen enélkül nem tudunk automatizált e-maileket küldeni a vásárlók részére.
Milyen módszerek léteznek erre?
A FunnelFlow rendszere akkor lehet hasznos, ha hírlevélküldő szoftverrel is rendelkezünk. Aki fel van iratkozva a hírlevélre, meglátogatja az oldalt, akkor azt láthatjuk, ezáltal ennek függvényében tudunk neki e-mailt küldeni. Ha például egy kisállat eledel webshop oldalain jár egy olyan ember, aki fel van iratkozva a hírlevélre és a kutyafekhelyeket nézegeti, akkor tudunk neki célzott levelet küldeni ezzel kapcsolatban. Ha pedig antiallergén tápok között kutat, akkor pedig ezeket a termékeket tartalmazó hírlevelet kaphat a webáruháztól. De csak akkor, ha fel van iratkozva.
A weboldalkövetés funkcióval tehát nyomon követhetjük a látogatókat, hogy aztán pontosan azt kínálhassuk nekik, amit valójában keresnek. Többször megnézte valaki egy termékünket, de mégsem vásárolt? Akkor, ha fel van iratkozva a hírlevélre, máris indíthatunk a számára egy automata e-mail sorozatot visszautasíthatatlan ajánlattal tele.
Mikor jöhet még jól?
Másik gyakorlati példa: tegyük fel, hogy egy online képzéssel foglalkozó platformot működtetünk. Ilyenkor a weboldalkövetési funkció segítségével láthatjuk, hogy mely képzések érdeklik leginkább a látogatókat. Amennyiben valaki többször megnéz egy adott kurzust, akkor szintén küldhetünk neki automatizált levelet, amelyben további információkat és esetleges kedvezményeket kínálhatunk az általa választott képzésre.
De miért jó a hírlevél valójában?
Főleg azért, mert a rendszeres jó minőségű tartalom a feliratkozók számára releváns, ezáltal idővel megbízható és minőségi információforrásként tekintenek ránk és a cégünkre. Emellett egy jól kidolgozott szöveg képes lehet befolyásolni a címzettek későbbi vásárlási döntéseit, nagyobb az esély a rendelésre, a szolgáltatás igénybevételére.
Egy hatásos e-mail minden esetben segít az érdeklődő számára, hogy továbbhaladjon a folyamatban, hogy végül döntésre jusson. Végül, de nem utolsósorban a hírlevelek sokat segítenek a márkatudatosság növelésében. Ha rendszeresen küldjük őket, akkor megerősíthetjük a belénk vetett hűséget.
Rádió online
A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
Innen letöltheted.
Eseménynaptár