Menü
Hatékony fogászati marketingstratégiák a pácienskör növeléséhez
2025.05.27.

Az erős online jelenlét már minden tekintetben elengedhetetlen. A fogászati praxisoknak esélyük sincsen, ha nincsenek ott mindenhol az interneten. A betegek nagy része manapság már inkább a világhálón igyekszik megtalálni a megfelelő szakembert, de itt is inkább a korábbi páciensek véleményei alapján döntenek.

De mindez nem elég. A megfelelő online marketingstratégia kulcsfontosságú a sikerhez.

Az értékelések szerepe a marketingben

A potenciális páciensek gyakran támaszkodnak mások véleményére. Amikor új orvost keresünk, akkor megnézzük, hogy az adott klinikának milyen értékelései vannak, mennyi a pozitív visszajelzés, ami növelheti a hitelességet és a vonzerőt. A FutureManagement egészségügyi marketingje tisztában van ezzel, de ők is tudják, hogy bizony szükség van a közösségi médiára, egy erős weboldalra, valamint hirdetésekre is.

A közösségimédia-jelenlét erősítése

A Facebook, az Instagram, a TikTok kiváló lehetőséget kínálnak arra a praxisok számára, hogy bemutassák magukat, hogy kapcsolatot tartsanak a páciensekkel. Rendszeres, releváns tartalmak megosztására van szükség, mint az előtte-utána képek, egyéb hasznos tanácsok, információk. Ezek mind növelik a láthatóságot és a bizalmat. Érdemes havonta több alkalommal közzétenni informatív blogbejegyzéseket, posztokat, amelyek tájékoztatják a leendő betegeket a legfontosabb történésekről. 

Keresőoptimalizált tartalmak

Nem mindegy azonban, hogyan készülnek ezek a tartalmak. A keresőoptimalizálás segíthet abban, hogy a klinika weblapja az elsők között jelenjen meg a keresőmotorok, például a Google találati listáján. Ez ugyanis hatékonyan növelheti a forgalmat, vonzhatja az új pácienseket. A megfelelő kulcsszavak használata nélkül azonban semmi esély. Minőségi tartalmakra van szükség, ehhez pedig egy erős, sikeres SEO stratégiára.

Kapcsolatok kiépítése

A helyi rendezvényeken, közösségi eseményeken való részvétel, támogatás szintén segítheti a helyi jelenlétet. Erre azért van szükség, mert a legtöbb ember a közelben keres magának orvost, így minél láthatóbbak vagyunk a számukra, annál nagyobb az esélye annak, hogy minket választanak. Ez nemcsak a márka ismertségét növelheti, hanem bizalmat is épít.

A hírlevelek ereje

Sokan már nem tartják fontosnak, erős marketingeszköznek, de az e-mailnek még mindig nagy ereje van ezen a területen. Hatékony eszköz, ha a páciensekkel akarunk kapcsolatot tartani. A hírlevelek rendszeres küldése, amik hasznos információkat és különleges ajánlatokat tartalmaznak, növelhetik a páciensek elköteleződését és hűségét.

Az online időpontfoglalási rendszer bevezetése

A betegek ma már mindent gyorsan és azonnal akarnak, nem szeretnek időt tölteni még telefonálgatással sem. Az online időpontfoglalási rendszer azonban kényelmes megoldást kínál az emberek számára, emellett csökkenti az adminisztratív terheket. Érdemes tehát ezt is bevezetni a klinikán, a weboldalon.

FehérVár Magazin
Fehérvár Magazin
Rádió online
Vörösmartyradio

A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
Innen letöltheted.

Eseménynaptár